Monday, December 6, 2010

selamat tahun baru atau happy new year

sje menggedik nk post sal ni jgk kannnnn

waaa....bnyi tjuk cam beshh (konon) tp bg ak  besh la an..ok xnkn buang mase korang bce tlisan ak pnjang2~
pada hari ini semua umat islam telah pun menjejaki tahun baru dalam kalander islam...iaitu 1432hijrah....

syukur ke hadrat illahi kerana dengan limpah kurniaNYA kita masih lagi diberi kesempatan utk bertemu di dalam tahun baru ini....semoga pada tahun ini ianya lebih banyak memberi barakah dan keberkatan kepada kita....

semoga pada hari ini dan hari2 seterusnya....kita sentiasa menghayati apakah sebenarnya di sebalik penghijrahan ini....semoga kita semua berubah daripada yang buruk kepada yang baik.....amin....

sedih jugaklah....bila awal muharam jek....mesti tak ramai umat  islam berada kat masjid....utk mengimarahkan masjid sempena awal muharam nie....tapi bila sambutan tahun baru jek...ramai lah bertenggek kat dataran or kat klcc tu menonton konsert sambil mengira detik tahun baru....

ehm ni lah umat akhir zaman....nak buat macam mana kan....hu3

sepatutnya dalam hati kita nie....sentiasa lah hitung detik kita meninggalkan bumi yang fana ini walaupun tak tahu bilakan....sambil mengira berapa amal dan pahala yg tlah kita lakukan utk di jadikan bekalan di akhir sana....hu3

tpppppppp......

skang ak tgk korang2 ooo kteorg2 sume cam baek laa kannnn..(gurau jepp) dr ptg td ak tgk post2 korang kt fb sume wish selamat tahun baru..alhamdulillah masih ingt lagi kannn..so hope jgn ckp je tp setiap kata perlu diiringi dengan perbuatan (tindakan) jgk oke..mksudnye (jgn ckp je)tp wat skali..alaaaaaa korang da paham kan..kan3..soooOOOooooo  jOOooommmm
dulu mesti korang penah nyanyi2 lagu ni kt skolah an time sambut tahun baru Islam..oke skodeng pnye skodeng terjumpe laa lrik lgu nih lam blog mmber tuh kannnn..huuuu


ni kt makkah..cntik kannn..agk2 bila nk pegi ehh =)


waaa..ramainye orang...

ni gmbran ckit ea..kasik feel~

so sama2 lah kita menghayati lirik lagu ini....

Awal Muharram detik permulaan
Perkiraan tahun Islam Hijrah
Perpindahan nabi dan umat Islam
Dari Kota Mekah ke Kota Madinah
Atas keyakinan dan iman yang teguh
Kaum Muhajirin dan Ansar bersatu
Rela berkorban harta dan nyawa
Demi menegakkan Islam tercinta

Hijrah itu pengorbanan
Hijrah itu perjuangan
Hijrah itu persaudaraan
Hijrah membentuk perpaduan

Oleh itu mari semua
Kita sambut Maal Hijrah
Tingkatkan semangat
tegakkan syiar Islam

Untuk sepanjang zaman 3x...

p/s : nyanyi2  jgk tp jgn lupe bca doa akhir n awal thun ye =)
okeh ni de ckit ole2 tuk korang (tuk ak jgk)

Selamat Tahun Baru Islam 1432 Hijrah

doa awal tahun



doa akhir tahun



::xde kaitan::

yeay!!! (alhamdulillah) da abs pn secOnd last pper td pg...sronok gler jwab..so datuk pndai2 la ea kasik A gemuk kt kteorg..weeeeee

oke pe lagi, nk ttup tirai dah..emmmm da2 esk stdy tuk last pper jmaat ni okeh wpun sgt sdeh bila tgk rmai yg mengangkut beg2 besar nk balik umh msing2..huuuuu nk balik jgk!!!!!!!

Tp chill la wehh ko kan da beli tket balik td..jmaat mlm okeh..9 mlm okeh...esk da kna kemas brang2 yee (perghhh smngat gler) ..woww xsabau nk balik..clebrate befday my adek...wait 4 me my pameli..uhuuuuuu

lg satu..nk jmpe my paklong n mklong yg bru balik dr tanah suci..huuu (nk mntak ole2 lee)

Okeh skang siyess da abis...mau melepak2 n membuang mase~

3 comments:

Moon Moon~ said...

selamat tahun baru~ hope kita berjaya dunia akhirat~

Muslimah Optimis said...

salam ida.. lama kita tak keluar sekali kan.. jumpa pon jarang-jarang kan...
selamat tahu baru Hijrah jugak..semoga menjadi lebih matang..

p/s : jom join segmen bersama MO..sila klik ke laman Muslimah Optimis untuk mengetahui dengan lebih detail.. ajak ramai2...promot plak..hehe

mizzshahida said...

mun2..hope so =)

a ah,da lme xborak skali..huu
tenkiu KA~ orite2 ;)